Statystyki
- Odwiedziny: 2159780
- Do końca roku: 225 dni
- Do wakacji: 32 dni
Od września 2011 roku szkoły zapewniają swoim uczniom pomoc psychologiczno - pedagogiczną bardziej efektywną, zindywidualizowaną, dostosowaną do rzeczywistych potrzeb ucznia.
Na czym ta pomoc ma polegać?
Przede wszystkim na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych, wynikających :
Efekty pomocy psychologiczno - pedagogicznej będą widoczne wtedy, gdy uczniowie nią objęci będą sumiennie z tej pomocy korzystać.
W dniu 30 kwietnia 2013 roku weszło nowe rozporządzenie MEN w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Wprowadzone zmiany:
Obowiązującym obecnie uregulowaniem prawnym dotyczącym pomocy psychologiczno - pedagogicznej jest rozporządzenie MEN w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z 9 sierpnia 2017 roku.
Wprowadzone zmiany:
- dodanie nowej formy pomocy psychologiczno - pedagogicznej (zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się)
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne
- wprowadzenie nowej formy pomocy psychologiczno - pedagogicznej: zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
- w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej prowadzone są zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu